The getty center


Igår åkte jag och Siamak till "The getty center" som ligger i Brentwood långt upp i bergen.
Det är J. Paul Gettys gamla hem som nu är ett konstmuseum, han var nämligen biljarder och även utsedd till en av Amerikas rikaste män genom historien. Under han år här på planeten så åkte han runt mycket och samlade på sig en hel del olika konstvärk och detta har de nu gjort ett museum av. Själva arkitekturen av hemmet, hans trädgård och allt runtomkring var så otroligt vackert. Jag är riktigt svag för utsikter så det var inte sista gången jag besökte herr Gettys hem.

Förövrigt var det hemskt mys att träffa pappatvå, på kvällen käkade vi Sushi, sen släppte han av mig.
Senare gick jag och brudarna och satte oss på W.










































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0